Któż z nas nie chciałby zwiększyć swojej siły i możliwości? 100 pompek to doskonały trening dla osób początkujących i zaawansowanych, umożliwiający poznanie własnego ciała i usprawnienie swojej kondycji. Jego główną ideą jest wykonanie stu powtórzeń klasycznego ćwiczenia podczas jednej serii. Dzięki takiej aktywności fizycznej zwiększamy mięsnie barków, klatki piersiowej, tułowia, ramion, brzucha, a także pleców. Szacuje się, że dzięki przestrzeganiu planu treningowego wykonanie 100 pompek jest możliwe w zaledwie kilka tygodni. Przekonajmy się jak prawidłowo przygotować się do wyzwania i o czym należy pamiętać podczas treningów. 

100 pompek – wyzwanie dla każdego 

Nawet jeśli do tej pory nie miałeś motywacji do wykonywania treningów to nic nie stoi na przeszkodzie abyś podjął się próby, polegającej na poprawieniu swojej kondycji i zwiększeniu siły. Przygotowując się do wyzwania musisz pamiętać o odpowiednim dopasowaniu cyklu ćwiczeń do swoich możliwości. Zbyt lekki cykl sprawi, że droga do osiągnięcia sukcesu będzie niepotrzebnie wydłużona, zaś mocne i ciężkie ćwiczenia przyczynią się do szybkiej utraty motywacji, bólu i rezygnacji. 

Aby najlepiej oszacować swój poziom i poznać możliwości należy wykonać krótki test, który poprzedza wyzwanie stu pompek. Polega on na wykonaniu jednorazowo takiej ilości pompek, na jaką pozwala nam nasza kondycja. Następnie otrzymaną ilość zapisujemy na kartce lub zapamiętujemy i dostosowujemy do niej indywidualny program. Kartkę z zapisanym wynikiem warto zachować, bowiem po kolejnych seriach treningu będziemy wykonywać następne testy, które pokażą nam czy zwiększamy swoje możliwości, czy może stoimy miejscu. 

Oczywiście wyzwanie 100 pompek nie polega na wykonywaniu samych pompek po parę razy każdego dnia. Głównym założeniem tej aktywności fizycznej jest stworzenie planu treningowego, który będzie zawierał ćwiczenia angażujące nasze górne partie mięśniowe, a także czas na 24 godzinny odpoczynek, którzy pozwoli nam zregenerować mięśnie.

Podczas kilkutygodniowego wyzwania mamy za zadanie sumiennie rozbudowywać mięśnie w taki sposób, aby pod koniec założonego planu wykonanie 100 pompek w czasie 2- 3 minut nie stanowiło dla nas żadnego wyzwania. Taki plan treningowy z łatwością stworzymy samodzielnie, dzięki znajomości swojego ciała, a także kondycji odpowiednio dopasujemy ilość serii ćwiczeń, aby uniknąć przetrenowania i kontuzji. Poza tradycyjnymi ćwiczeniami powinniśmy pamiętać o zdrowej diecie i treningach cardio, które ułatwią nam osiągnięcie celu.