Lidl Polska z dumą ogłasza, że półki sklepowe wzbogacają się o rzemieślnicze piwa z Browaru PINTA, które zdobyły uznanie w IV edycji konkursu „Niech Świat Pozna Twoje Piwo”. Od poniedziałku, 4 listopada, klienci będą mieli okazję spróbować ostatniego zwycięskiego kraftu, inspirowanego recepturą Jacka Andrzejewskiego, pasjonata piwowarstwa domowego. To wyjątkowe piwo zdobyło pierwsze miejsce w kategorii American Stout 13,0-18,0°Blg podczas konkursu organizowanego przez Lidl Polska i Browar PINTA.

Konkurs „Niech Świat Pozna Twoje Piwo” to prestiżowe wydarzenie w europejskim piwowarstwie domowym, które od 2021 roku przyciąga rzesze entuzjastów sztuki warzenia piwa. Uczestnicy mają szansę na wyłonienie swoich receptur przez doświadczone jury składające się z uznanych ekspertów piwnych. Po wyborze najlepszych piw w czterech kategoriach, Browar PINTA tworzy z nich gotowe produkty dostępne w sklepach sieci Lidl Polska.

Piwa kraftowe, znane ze swojej unikalności, od lat zyskują popularność wśród miłośników piwa. Tworzone przez niezależne browary z ogromną pasją i dbałością o detale, wyróżniają się bogatymi smakami i aromatami. W tej edycji konkursu z blisko 200 różnych piw, jury przyznało laury tylko jednemu w każdej kategorii, a receptura Jacka Andrzejewskiego okazała się bezkonkurencyjna w kategorii American Stout.

American Stout charakteryzuje się wyraźnymi czekoladowymi i palonymi nutami, wzbogaconymi intrygującym akcentem chmielowym. Dzięki technice chmielenia na zimno z użyciem odmian Mosaic® i Simcoe®, aromat piwa zyskuje głębię, ujawniając świeże, owocowe i żywiczne akcenty. Złożony smak budują starannie dobrane słody, takie jak pilzneński, Brown Malt, Crystal Malt, Chocolate Malt oraz Carafa® Special Typ II. Sędziowie byli pod wrażeniem wyważonego profilu piwa, pełnego bogatych smaków czekolady i palonych ziaren, podkreślonych intensywnym chmielowym aromatem.

Już od 4 listopada klienci Lidl Polska mają szansę spróbować tego wyjątkowego piwa i przekonać się, dlaczego zdobyło ono tak wielkie uznanie w prestiżowym konkursie.

Fot. i oprac. na podst.: mat. prasowy Lidl Polska.