• strategia rozwoju elektromobilności marki Volkswagen nabiera tempa: model ID.4 to najlepiej sprzedający się elektryczny samochód Volkswagena
  • Chiny liderem: dostawy aut rodziny ID. w tym kraju wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem 2021
  • Imelda Labbe, członek zarządu Volkswagena ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej: „Udało nam się odnotować wyraźny wzrost liczby dostarczonych samochodów w 2022 roku mimo utrzymujących się problemów z dostawami”
  • łączne dostawy marki Volkswagen w 2022 roku przekroczyły 4,5 mln aut

Volkswagen notuje błyskawiczne postępy w swojej transformacji w stronę elektromobilności: dostawy samochodów elektrycznych wyniosły globalnie ok. 330 tysięcy sztuk, co oznacza wzrost o 23,6 procent w porównaniu z 2021 rokiem. Łączne dostawy pojazdów marki Volkswagen ze wszystkimi rodzajami napędu były nieco niższe niż w roku ubiegłym ze względu na wciąż trudną sytuację z zaopatrzeniem w podzespoły: w 2022 roku klientom na całym świecie dostarczono 4,56 mln pojazdów (spadek o 6,8 procent). Portfel zamówień pozostaje na bardzo wysokim poziomie. W Europie ok. 640 tysięcy klientów złożyło zamówienia na Volkswageny ze wszystkimi rodzajami napędu (wzrost o 18 procent).

„W 2022 roku osiągnęliśmy dobry wynik w sprzedaży mimo utrzymujących się problemów z dostawami. Wyraźny wzrost dostaw samochodów z napędem elektrycznym jest potwierdzeniem, że dzięki naszemu atrakcyjnemu portfolio produktów jesteśmy na dobrej drodze do stania się najbardziej pożądaną marką dla zrównoważonej mobilności” – powiedziała Imelda Labbe, członek zarządu ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej Volkswagena.

Plan działania jest jasny: dzięki strategii ACCELERATE Volkswagen wciąż podkręca tempo transformacji w kierunku elektromobilności, do 2026 roku na rynek trafi dziesięć nowych modeli elektrycznych. Volkswagen już dziś ma najszersze portfolio modeli elektrycznych. Do 2026 roku marka będzie miała takie auto w każdym segmencie rynku, od auta miejskiego z planowaną ceną poniżej 25 tysięcy euro po nowy flagowy model ID.7.

Podobne:  Volkswagen T6.1 wjeżdża na polski rynek

ID.4 to najlepiej sprzedający się elektryczny model Volkswagena na świecie
Całkowicie elektryczne Volkswageny rodziny ID. są pozytywnie przyjmowane na światowych rynkach motoryzacyjnych. Z liczbą około 170 tysięcy sztuk dostarczonych do klientów w 2022 roku, ID.4 jest numerem 1 wśród elektrycznych aut Grupy Volkswagen.
W Chinach, największym rynku sprzedaży firmy, Volkswagen ponad dwukrotnie zwiększył dostawy elektrycznych modeli z rodziny ID.: klientom przekazano w 2022 roku aż 143 100 sztuk modeli ID.3, ID.4 i ID.6 (wzrost o 102,9 procent).
Duży wzrost dostaw odnotowano także w Ameryce Północnej: łącznie firma dostarczyła w tym regionie 22 700 sztuk ID.4 (wzrost o 27,7 procent).
ID.4 był w 2022 roku najlepiej sprzedającym się samochodem w Szwecji, wyprzedził nawet samochody z tradycyjnym napędem. Dostarczono do klientów ok. 8900 sztuk tego modelu. Oznacza to, że auto z rodziny ID. jest numerem 1 w tym skandynawskim kraju trzeci rok z rzędu (w 2020: ID.3; w 2021: ID.4).

Kampania elektromobilności: ponad 580 tys. dostarczonych aut opartych na MEB
Volkswagen osiągnął już pierwszy kamień milowy w swojej kampanii elektromobilności – od września 2020 roku, gdy pierwszy klient odebrał swój egzemplarz ID.3 Volkswagen dostarczył na całym świecie ponad 580 tysięcy aut z rodziny ID. Podstawą techniczną modeli ID. jest platforma MEB. W ubiegłym tygodniu na targach Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas Volkswagen zaprezentował najnowsze auto rodziny ID. – zakamuflowany model ID.7. Dzięki temu sedanowi Volkswagen rozszerza swoje elektryczne portfolio na klasę wyższą średnią.

Popyt na SUV-y nie maleje
Mimo trudnych warunków Volkswagen dostarczył klientom w 2022 roku około 4,56 mln pojazdów ze wszystkimi rodzajami napędu (to spadek w porównaniu z rokiem 2021 o 6,8 procent).
Najszybciej rozwijającym się segmentem rynku są SUV-y. Volkswagen dopasował się do tego trendu, uzupełniając portfolio o poszukiwane auta. Udział SUV-ów w dostawach ogółem wzrósł do 45 procent (wzrost o 4 punkty procentowe). W USA ponad 80 procent dostaw Volkswagena przypada na segment SUV. T-Roc jest najlepiej sprzedającym się SUV-em marki w Europie.

Podobne:  Powrót legendy – odliczanie do premiery elektrycznego Volkswagena ID. Buzz

Volkswagen spodziewa się, że rok 2023 będzie kolejnym wymagającym rokiem ze względu na utrzymujące się problemy z dostawami półprzewodników. Firma przewiduje jednak stopniową poprawę sytuacji w tym zakresie, a produkcja powinna ustabilizować się w miarę upływu roku. „Robimy wszystko, aby jeszcze bardziej skrócić czas dostaw samochodów naszym klientom i jak najszybciej zmniejszyć spory portfel zamówień na nowe auta” – powiedziała Imelda Labbe.