W maju w sieci sklepów Lidl Polska zadebiutowało pierwsze rzemieślnicze piwo od Browaru PINTA – New Zealand Session IPA, laureat IV edycji konkursu „Niech Świat Pozna Twoje Piwo”. Od poniedziałku, 1 lipca, dostępny jest także drugi zwycięzca konkursu – Hazy Pale Ale, zainspirowane recepturą Filipa Guilherme’a, uznanego piwowara domowego. Piwo to zdobyło najwyższe uznanie w kategorii Hazy Pale Ale 12,0-13,0°Blg, dzięki wyjątkowej recepturze, która zaimponowała jury konkursu organizowanego przez Lidl Polska i Browar PINTA.
„Niech Świat Pozna Twoje Piwo” to prestiżowe wydarzenie w świecie domowego piwowarstwa, które co roku przyciąga setki entuzjastów. Konkurs ten, zapoczątkowany w 2021 roku przez Browar PINTA i Lidl Polska, ma na celu wyłonienie najlepszych piw w czterech kategoriach, które następnie są warzone przez Browar PINTA i oferowane w Lidlu.
Piwa kraftowe, zwane również rzemieślniczymi, są cenione za unikatowe smaki i aromaty, które są wynikiem pasji i staranności producentów. W najnowszej edycji konkursu „Niech Świat Pozna Twoje Piwo”, spośród niemal 200 zgłoszeń, wyłoniono zwycięzcę w każdej kategorii, w tym Hazy Pale Ale.
Hazy Pale Ale charakteryzuje się intensywnym cytrusowym aromatem i smakiem, dzięki zastosowaniu chmielów Mosaic® i Talus® Cryo Hops®. To piwo wyróżnia się wielowymiarowym smakiem z wyraźnymi nutami grejpfruta i białych owoców, które zapewniają rześkość i goryczkę, sprawiając, że jest niezwykle pijalne. Od 1 lipca klienci Lidl Polska mogą cieszyć się tym wyjątkowym piwem, będącym kolejnym laureatem tego prestiżowego konkursu.