Filigranowa sylwetka, postura Calineczki, Drobinka… Tak właśnie najczęściej inne osoby określają ektomorfika. Ektomorfik cechuje się niezwykle drobną budową ciała, delikatnym szkieletem i powolnym przybieraniem na wadze. Metabolizm takiej osoby działa błyskawicznie, a jego praca uzależniona jest przeważnie od hormonów tarczycy. Jeśli należysz do grona osób dotkniętych szybkim spalaniem kalorii to koniecznie sprawdź co możesz zrobić dla zwiększenia swojej masy i dlaczego niezdrowa żywność nie jest dla Ciebie.

Ektomorfik budowa ciała i cechy charakterystyczne 

Ektomorfik posiada smukłą sylwetkę, płaską – lub zapadniętą – klatkę piersiową, bardzo wąskie barki, ze względu na niewielkie obojczyki, a także długie kończyny. Osoba ektomorficzna, stawiająca na niezdrową, wysokokaloryczną żywność może zauważyć u siebie zaburzenia postury i nagromadzenie się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Przez takie działanie jej budowa będzie nierównomierna. 

Ektomorfik ma przeważnie podwyższoną temperaturę ciała, a także błyskawiczny metabolizm, który bez trudu radzi sobie nawet z bardzo kalorycznym posiłkiem. Ponadto taka osoba cechuje się ogromem energii, wręcz nadpobudliwością, ruchliwością i nerwowością. Perystaltyka jelit jest na bardzo dobrym poziomie. 

Praca ektomorfika nad masą mięśniową 

U osób obrażonych szybkim metabolizmem zbudowanie masy mięśniowej jest trudniejsze, niż u innych. Ektomorficy powinni pracować ciężej i wykonywać ćwiczenia, w których nie liczy się uzyskanie szybkiej objętości, a intensywność ćwiczeń. Dobrym pomysłem u takich sportowców będzie także ograniczenie treningów cardio do jednego tygodniowo. Choć ich praca jest znacznie większa to jednak przy regularnych treningach cel zostaje osiągnięty.

Zwiększenie masy ciała 

Ektomorficy przeważnie borykają się z problemem przybrania na wadze. Jednym ze sposobów zwiększenia swojej masy ciała jest spożywanie potraw cechujących się dużą kalorycznością – z wykluczeniem niezdrowej żywności. Osoby o takim typie budowy powinny wyeliminować cukier, napoje słodzone oraz fast foody na rzecz produktów bogatych w cenne składniki mineralne i witaminy. Ektomorfik powinien spożywać nawet 7 posiłków dziennie, które będą zawierały wysoką zawartość białka, oraz węglowodany. Unikać zaś powinien tłuszczu, który przyczyni się do zbudowania tkanki tłuszczowej w niektórych obrębach organizmu, zamiast rozbudowy mięśni. W przypadku chęci przybrania na wadze warto skorzystać z pomocy dietetyka, który na podstawie dokładnego wywiadu ustali odpowiednią dietę.