19 marca 2025 roku to data, która może zapisać się złotymi literami w historii polskiej mody. Grupa VRG, lider w segmencie mody formalnej, oraz VIVE Profit, wiodący polski ekspert w dziedzinie recyklingu tekstyliów, podjęły współpracę, której celem jest promowanie zrównoważonej mody i przedłużanie życia odzieży. Ten pionierski projekt pilotażowy ruszył w marcu 2025 roku i jest dowodem na to, jak polskie marki odzieżowe mogą z powodzeniem zaangażować się w gospodarkę cyrkularną.

Zrównoważona moda na co dzień

Grupa VRG, właściciel m.in. marek takich jak Vistula, Bytom, Wólczanka, oraz VIVE Profit, największa sieć sklepów z odzieżą cyrkularną w Polsce, rozpoczęły wspólne działania, które dotyczą sprzedaży ubrań z drugiego obiegu. Inicjatywa ta stanowi część szerokiego wsparcia idei zrównoważonej mody, mającej na celu zmniejszenie wpływu przemysłu odzieżowego na środowisko, a także edukowanie konsumentów na temat odpowiedzialnej konsumpcji i przedłużania życia ubrań.

Projekt jest podzielony na etapy. W ramach pierwszego z nich, cyrkularne kolekcje męskich ubrań trafią do trzech sklepów VIVE Profit – w Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku. W specjalnie wydzielonych strefach, klienci będą mogli kupić garnitury, marynarki, koszule, krawaty i poszetki od wiodących polskich marek – VRG. Dzięki tej współpracy, odzież, która wcześniej miała swoją historię, zyska drugie życie i trafi do nowych właścicieli, którzy będą mogli cieszyć się nią przez kolejne lata.

Nowe życie dla polskich marek

Cieszymy się, że dzięki współpracy możemy dawać drugie życie ubraniom tak znakomitych brandów jak Wólczanka, Vistula czy Bytom. Polskie marki w polskich sklepach z modą cyrkularną to szansa, aby najwyższej jakości odzież miała kolejne życie u innych klientów. Jest to także dowód na fakt, że VRG i VIVE Profit podzielają te same wartości i wierzą w odpowiedzialną modę. Liczymy, że ten projekt jest początkiem długiej i owocnej współpracy pomiędzy naszymi firmami – powiedział Piotr Malinowski, szef sprzedaży B2C w VIVE Textile Recycling.

Współpraca między Grupą VRG a VIVE Profit to doskonały przykład tego, jak branża odzieżowa może wpłynąć na zmianę w podejściu do mody, dając ubraniom drugie życie. Dzięki tej inicjatywie, polskie marki będą mogły w pełni wykorzystać potencjał recyklingu i cyrkulacji materiałów, przyczyniając się do tworzenia bardziej zrównoważonej przyszłości dla przemysłu odzieżowego.

Podobne:  BMW X7 - luksus i komfort jazdy

Edukacja i odpowiedzialność konsumencka

Kampania edukacyjna towarzysząca projektowi ma na celu nie tylko promowanie odpowiedzialnej mody, ale także zwiększenie świadomości konsumentów na temat zachowań, które wpływają na stan naszej planety. Kampania będzie realizowana na kanałach social media VIVE Profit, gdzie firma będzie dzielić się wiedzą na temat cyrkularnej mody, recyklingu tekstyliów i świadomego podejścia do zakupów.

Pozycja lidera mody formalnej w Polsce zobowiązuje nie tylko do tworzenia produktów wysokiej jakości, ale także do patrzenia w przyszłość i podejmowaniu działań mających na celu dobro środowiska. Dzięki współpracy z VIVE Profit ubrania naszych marek – Wólczanki, Vistuli i Bytomia – zyskają drugie życie, trafiając do klientów w duchu gospodarki cyrkularnej. To nie tylko popularyzacja odpowiedzialnej konsumpcji, ale także dowód na zaangażowanie polskich marek w tworzenie bardziej zrównoważonej przyszłości dla branży odzieżowej – powiedziała Katarzyna Piszczek, Dyrektor działu rozwoju dystrybucji VRG. 

Współpraca Grupy VRG i VIVE Profit to ważny krok w stronę zrównoważonej mody w Polsce. Dzięki tej inicjatywie, ubrania z drugiego obiegu, pochodzące od cenionych polskich marek, zyskają nowe życie, przyczyniając się do zmniejszenia wpływu mody na środowisko. Projekt, który rozpoczyna pilotażową sprzedaż cyrkularnych kolekcji, ma szansę stać się inspiracją dla innych marek i firm, które chcą aktywnie uczestniczyć w tworzeniu bardziej odpowiedzialnej i zrównoważonej przyszłości mody.

Fot. i oprac. na podst.: mat. prasowy VRG S.A.