To zupełnie nowe Subaru BRZ. Jest to druga generacja samochodu sportowego firmy z napędem na tylne koła, która odnowi konkurencję dla Mazdy MX-5, BMW serii 2 coupe i Audi TT.

W przyszłym roku trafi do sprzedaży w Japonii i Stanach Zjednoczonych, ale Subaru potwierdziło, że model nowej generacji nie będzie sprzedawany w Europie . Zamiast tego, europejscy nabywcy będą w ypiekami na twarzy oczekiwać na bliźniaka – Toyotę GR86, która będzie specjalnie skonstruowaną wersją samochodu, prawdopodobnie z innym silnikiem.

Nowe Subaru BRZ podąża wyraźną ewolucją stylistyczną w stosunku do samochodu poprzedniej generacji. Ten nowy model zachowuje tę samą podstawową sylwetkę, ale ma bardziej wyrzeźbiony przód, cieńsze reflektory i przeprojektowany tylny zderzak. Jest też bardziej ukształtowana maska, a boczne progi samochodu mają nową parę otworów wentylacyjnych za przednimi kołami.

Jednak niektóre elementy oryginalnego samochodu zostały przeniesione na ten nowy model w nienaruszonym stanie. Jest podobny dach z podwójnymi pęcherzykami, a tylny dyfuzor – wraz z centralnym światłem przeciwmgłowym i podwójnym wydechowym układem wydechowym – wygląda prawie identycznie jak w starym samochodzie. W zależności od poziomu wyposażenia kupujący otrzymają również 17- lub 18-calowe felgi aluminiowe.

Zmiany stylistyczne Subaru służą jednak więcej niż celowi czysto kosmetycznemu. Teraz dach, przednie błotniki i maska ​​są wykonane z lekkiego aluminium, a większe felgi aluminiowe są kompatybilne z oponami Michelin Pilot Sport, które zapewniają nieco lepszą przyczepność.

Kabina przeszła podobnie gruntowną reorganizację. W starym samochodzie analogowy zestaw wskaźników został zastąpiony siedmiocalowym urządzeniem cyfrowym, a pośrodku deski rozdzielczej zamontowano nowy, ośmiocalowy system informacyjno-rozrywkowy. Podobnie jak w przypadku starego modelu, kupujący otrzymują również parę dobrze wzmocnionych sportowych foteli, sportową kierownicę i aluminiowe nakładki na pedały.

Subaru twierdzi, że poprawiło również podwozie BRZ, dopasowując panele wzmacniające do wewnętrznej ramy samochodu i stosując mocniejsze techniki klejenia. Co więcej, nowa karoseria jest o około 50 procent sztywniejsza niż w starym samochodzie, co zdaniem inżynierów firmy poprawiło reakcję układu kierowniczego i prowadzenie samochodu.

Aby uzupełnić sztywniejsze podwozie i zaradzić jednej z głównych skarg modelu poprzedniej generacji, Subaru wsadziło mocniejszy silnik pod maską BRZ. To wolnossący, czterocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 2,4 litra, który rozwija 228 KM i 249 Nm momentu obrotowego – o 31 KM i 44 Nm więcej niż poprzedni model.

Subaru pozostał przy sprawdzonej recepcie co w starym samochodzie – silnik z przodu oraz tylny napęd. Kupujący nadal mają do wyboru sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub sześciobiegową automatyczną.

Nowy duet BRZ/GR86 nie będzie jedynym projektem wywodzącym się ze wspólnego przedsięwzięcia Toyoty i Subaru. Para zgodziła się niedawno wspólnie opracować nowy, elektryczny SUV z napędem na wszystkie koła, mający konkurować z takimi samochodami jak Volkswagen ID.4 i Tesla Model Y.

Marki stwierdziły, że oba te porozumienia biznesowe będą dalej „rozwijać i wzmacniać” ich długoterminowe partnerstwo. Toyota zwiększyła również swoje udziały w Subaru o 3,17 procent, zwiększając ogólną własność marki do 20 procent.