Elektryczny pojazd dostawczy – Kangoo E-Tech

Niewiele jest pomysłów tak opłacalnych finansowo, jak idee efektywnego transportowania ładunków. Firma Renault o tym wie, dlatego na przestrzeni ostatnich dekad produkowała takie legendarne pojazdy, jak model Estafette, którego wiele egzemplarzy do dzisiaj służy jako ozdobne food trucki, czy Kangoo. Najwięcej towarów przewozi się właśnie modelem Kangoo. Trzecia generacja produkowanego od 1997 roku ,,dostawczaka” jest zatem niezwykle ważną premierą dla Francuzów (warto zwrócić uwagę na to, jak długo oferowane są poszczególne odsłony Kangoo). W 2021 roku pokazali oni całkiem nową odsłonę auta, w tym rewolucyjnego Renault Kangoo Van E-Tech.

Renault Kangoo Van E-Tech – nawet 300 km w ciszy

Elektryczne Kangoo to bliźniak Mercedesa Citan oraz Nissana Townstar. W kwestiach technicznych widać również powiązania z Nissanem Qashqaiem oraz Renault Scenic. Śmiało można więc założyć, że kwestie zawieszenia, drobnych elementów czy modułów komfortu będą dobrze znane niemal wszystkim mechanikom. 

Czym na tle spalinowych braci wyróżnia się Renault Kangoo Van E-Tech? Dużym zasięgiem i efektywnym zużyciem energii. Renault chwali się, że niskie obciążenie towarem wpływa na poziom zużycia prądu, toteż ostatnie kursy (już lekkim samochodem) będą wciąż opłacalne. Zimą Kangoo jest w stanie przejechać do 200 kilometrów, choć dużo zależy od stylu jazdy i stopnia załadowania. Latem wynik jest jeszcze lepszy – mowa o nawet 300 kilometrach. Warto jednak wziąć pod uwagę, iż są to szacunki optymistyczne – auto załadowane do maksymalnej ładowności, w wyjątkowo niekorzystnych warunkach przejedzie na pełnym ładowaniu zaledwie… 76 kilometrów. 

Dla kogo przewidziany jest elektryczny Kangoo?

Elektryczne Renault Kangoo najbardziej docenią małe firmy, przewożące lekkie towary o sporej objętości. Można wykorzystać w ten sposób całą przestrzeń załadunkową, nie narażając przy tym baterii na zbyt szybkie rozładowanie, spowodowane masą ładunku. W autach dostawczych masa przewożonego towaru pełni bowiem rolę kluczową. 

Wysoka kultura jazdy z pewnością zostanie doceniona przez osoby spędzające w zatłoczonych miastach mnóstwo czasu. Ładowarka o mocy 11 kW umożliwia naładowanie pojazdu w około cztery godziny. W połączeniu z raczej krótkimi trasami i możliwością zmiany samochodów w ciągu dnia (w ramach floty) – ma to sens. Ładowność zwykłej wersji wynosi 600 kilogramów. Dostępna jest również wersja Maxi. Oczywiście wszystkie wymiary są identyczne jak w przypadku spalinowych Renault Kangoo.