Pierwsze takie coupe w historii Renault  

Renault nigdy nie zasłynęło z pięknych samochodów z nadwoziem typu coupe. Z francuskich producentów jedynie Peugeot był w stanie stworzyć kilka modeli (406 Coupe, 407 Coupe, RCZ), które faktycznie mogły aspirować do tego miana. Dopiero w 2007 roku, kiedy światło dzienne ujrzała trzecia generacja modelu Laguna, Renault odważyło się dołączyć do oferty przy okazji trzydrzwiową Lagune Coupe. Świat motoryzacji się zachwycił. Bezkompromisowe rysy nadwozia i agresywny front nawet nie udawały, że chcą w jakikolwiek sposób nawiązywać stylistycznie do pięciodrzwiowej Laguny. Każdy producent bez wahania nadałby tej pięknej sylwetce całkiem nowe miano i oferował ją jako niezależny model. Francuzi skromnie trzymali się jednak utartej gamy modelowej. W ten sposób powstało Renault Laguna Coupe.

Renault Laguna Coupe – z silnikiem z 350Z pod maską

Sercem Laguny w wersji Coupe może być diesel lub dwa rodzaje silników benzynowych. Diesel występuje w zdecydowanej większości egzemplarzy dostępnych na rynku wtórnym, jednak to właśnie jednostki 2.0T oraz 3.5 V6 elektryzują miłośników czterech kółek najbardziej. W końcu po to kupuje się francuskie coupe! 24-zaworowy silnik widlasty legitymuje się mocą 238 koni mechanicznych, w dodatku bez wykorzystywania turbosprężarki – to rewelacyjne statystyki. Czterocylindrowe 2.0 Turbo, spokrewnione z tym montowanym w Megane R.S.

Wewnątrz Laguny

Renault Laguna Coupe swoją prawdziwą tożsamość zdradza dopiero we wnętrzu, które jest dokładnie tym, co znamy z pięciodrzwiowej Laguny. Co ciekawe, niektóre rozwiązania techniczne, jak lepszej jakości wyświetlacz czy światła LED, zastosowano dużo wcześniej właśnie w wersji coupe. Była ona uprzywilejowana i pozycjonowana na samym szczycie oferty salonów Renault.

Dlaczego tego samochodu już nie ma?

Koniec trzydrzwiowej wersji Laguny to również koniec całej historii modelu Laguna. Francuzi zamiast niej zaproponowali Talismana, będącego spoiwem łączącym Lagunę oraz oferowanego równolegle Latitude. Nie licząc pierwszego roku produkcji, sprzedaż Talismana nie jest w stanie odwrócić niekorzystnego trendu – dużych sedanów ze stajni Renault produkowanych jest coraz mniej. W ostatnim roku Laguny, 2015, sprzedano zaledwie… 3% tego, co w rekordowym 2002. W 2014 roku wyniki były niewiele lepsze, bo wynosiły 6% ilości z 2002 roku. Talisman sprzedaje się dokładnie w takim samym, kiepskim tempie, co każe sądzić, iż nie dość, że kolejnej Laguny Coupe w ogóle nie będzie, to najprawdopodobniej pierwsza generacja Talismana będzie jednocześnie ostatnią.