Pierwsze takie coupe w historii Renault
Renault nigdy nie zasłynęło z pięknych samochodów z nadwoziem typu coupe. Z francuskich producentów jedynie Peugeot był w stanie stworzyć kilka modeli (406 Coupe, 407 Coupe, RCZ), które faktycznie mogły aspirować do tego miana. Dopiero w 2007 roku, kiedy światło dzienne ujrzała trzecia generacja modelu Laguna, Renault odważyło się dołączyć do oferty przy okazji trzydrzwiową Lagune Coupe. Świat motoryzacji się zachwycił. Bezkompromisowe rysy nadwozia i agresywny front nawet nie udawały, że chcą w jakikolwiek sposób nawiązywać stylistycznie do pięciodrzwiowej Laguny. Każdy producent bez wahania nadałby tej pięknej sylwetce całkiem nowe miano i oferował ją jako niezależny model. Francuzi skromnie trzymali się jednak utartej gamy modelowej. W ten sposób powstało Renault Laguna Coupe.
Renault Laguna Coupe to elegancki i stylowy samochód sportowy, który zapewnia ekscytujące wrażenia z jazdy. Ten pojazd został zaprojektowany z myślą o kierowcach poszukujących sportowego i mocnego samochodu, który jest jednocześnie wygodny i praktyczny.
Jedną z najbardziej uderzających cech Renault Laguna Coupe jest jego elegancki i aerodynamiczny wygląd. Samochód ma niską i szeroką sylwetkę, co nadaje mu sportowy i agresywny wygląd. Przód samochodu jest zdominowany przez dużą osłonę chłodnicy i ostre reflektory, podczas gdy tył samochodu charakteryzuje się eleganckim i sportowym spojlerem. Samochód ma również opadającą linię dachu i sportowy tylny dyfuzor, które dodają mu sportowego i dynamicznego wyglądu.
Renault Laguna Coupe – z silnikiem z 350Z pod maską
Sercem Laguny w wersji Coupe może być diesel lub dwa rodzaje silników benzynowych. Diesel występuje w zdecydowanej większości egzemplarzy dostępnych na rynku wtórnym, jednak to właśnie jednostki 2.0T oraz 3.5 V6 elektryzują miłośników czterech kółek najbardziej. Pod maską Renault Laguna Coupe pracuje 2-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 200 KM i momencie obrotowym 221 Nm. Ten mocny silnik jest połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, co pozwala samochodowi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy. Samochód ma również prędkość maksymalną 225 km na godzinę, co czyni go jednym z najszybszych samochodów w swojej klasie. W końcu po to kupuje się francuskie coupe! 24-zaworowy silnik widlasty legitymuje się mocą 238 koni mechanicznych, w dodatku bez wykorzystywania turbosprężarki – to rewelacyjne statystyki. Czterocylindrowe 2.0 Turbo, spokrewnione z tym montowanym w Megane R.S.
Wewnątrz Laguny
Renault Laguna Coupe ma być również wygodnym i praktycznym samochodem. Samochód ma przestronną i dobrze wyposażoną kabinę, która została zaprojektowana tak, aby wygodnie pomieścić czterech pasażerów. Samochód ma skórzane fotele, system multimedialny z ekranem dotykowym i szereg innych funkcji, które sprawiają, że jest to wygodny i wygodny samochód do jazdy.
Renault Laguna Coupe ma być również samochodem bezpiecznym. Samochód jest wyposażony w szereg funkcji bezpieczeństwa, w tym układ przeciwblokujący, kontrolę trakcji i kontrolę stabilności, które pomagają utrzymać stabilność i bezpieczeństwo samochodu na drodze. Samochód posiada również różne poduszki powietrzne, które zapewniają ochronę pasażerom w razie wypadku.
Renault Laguna Coupe swoją prawdziwą tożsamość zdradza dopiero we wnętrzu, które jest dokładnie tym, co znamy z pięciodrzwiowej Laguny. Co ciekawe, niektóre rozwiązania techniczne, jak lepszej jakości wyświetlacz czy światła LED, zastosowano dużo wcześniej właśnie w wersji coupe. Była ona uprzywilejowana i pozycjonowana na samym szczycie oferty salonów Renault.
Dlaczego tego samochodu już nie ma?
Koniec trzydrzwiowej wersji Laguny to również koniec całej historii modelu Laguna. Francuzi zamiast niej zaproponowali Talismana, będącego spoiwem łączącym Lagunę oraz oferowanego równolegle Latitude. Nie licząc pierwszego roku produkcji, sprzedaż Talismana nie jest w stanie odwrócić niekorzystnego trendu – dużych sedanów ze stajni Renault produkowanych jest coraz mniej. W ostatnim roku Laguny, 2015, sprzedano zaledwie… 3% tego, co w rekordowym 2002. W 2014 roku wyniki były niewiele lepsze, bo wynosiły 6% ilości z 2002 roku. Talisman sprzedaje się dokładnie w takim samym, kiepskim tempie, co każe sądzić, iż nie dość, że kolejnej Laguny Coupe w ogóle nie będzie, to najprawdopodobniej pierwsza generacja Talismana będzie jednocześnie ostatnią.