- zakłady w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Hanowerze są źródłem kluczowych komponentów do produkcji Volkswagena ID. Buzz
- transformacja: spółka Volkswagen Group Components tylko w Niemczech zainwestuje ok. 2,3 mld euro w elektromobilność do 2026 roku – to ponad połowa wszystkich inwestycji
- kolejnym krokiem na drodze transformacji będzie uruchomienie produkcji akumulatorów do ID. Buzza w Hanowerze w 2024 roku
- Thomas Schmall: „Chcemy się stać czołowym dostawcą rozwiązań do samochodów elektrycznych na świecie”
Zakłady Volkswagena rozpoczęły produkcję kluczowych komponentów technologicznych dla nowego modelu – ID. Buzz. Zakłady w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Hanowerze dostarczają obecnie systemy akumulatorów, elementy napędu i podwozia. To kolejny krok w zapoczątkowanym w 2015 roku procesie transformacji, który przekształci firmę w dostawcę systemów elektromobilności. Volkswagen Group Components zainwestuje 2,3 mld euro w elektryfikację swoich zakładów w Niemczech do 2026 roku – to znacznie więcej niż połowa wszystkich inwestycji spółki.
Thomas Schmall, członek zarządu Volkswagena, odpowiedzialny za technologię oraz prezes zarządu Volkswagen Group Components, powiedział: „Jesteśmy jednym z pionierów transformacji w kierunku elektromobilności. Volkswagen Group Components opracowuje i produkuje kluczowe komponenty do praktycznie wszystkich modeli aut elektrycznych, produkowanych przez Grupę – od Cupry Born po Volkswagena ID. Buzz. W ślad za niemieckimi zakładami pójdą także fabryki w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych. Naszym celem jest osiągnięcie pozycji czołowego dostawcy systemów dla elektromobilności na świecie.”
Hanower będzie kolejnym miejscem produkcji akumulatorów do platformy MEB
Spółka Volkswagen Group Components jest odpowiedzialna za montaż przedniej i tylnej osi pojazdów ID. Buzz i ID. Buzz Cargo. W ramach przygotowań do uruchomienia produkcji w Barsinghausen uruchomiono nową linię montażową osi: około 200 pracowników z pobliskiej fabryki podzespołów w Hanowerze będzie w przyszłości montować tam osie do ID. Buzz. W tym samym czasie w Hanowerze rozpocznie się produkcja komponentów do platformy MEB. W 2024 r. rozpocznie się produkcja systemów akumulatorów dla ID. Buzza. Dziś są one dostarczane przez fabrykę komponentów w Brunszwiku. W Hanowerze produkowane są również stacje szybkiego ładowania, które są niezbędne do stworzenia mobilnej infrastruktury ładowania dla pojazdów elektrycznych.
Zakłady produkujące komponenty będą się zmieniać w dostawców podzespołów do samochodów elektrycznych
Fabryka komponentów w Kassel już specjalizuje się w napędach elektrycznych. Produkowane są tam podzespoły wykorzystywane w platformie MEB. Ponadto zakład ten będzie projektował i produkował przetwornice do nowej, modułowej platformy do aut elektrycznych Grupy Volkswagen. W ten sposób przejmie odpowiedzialność za „mózg” elektrycznego układu napędowego. Rozwój i produkcja systemów akumulatorów odbywa się w zakładzie w Brunszwiku. Fabryka w Salzgitter będzie produkować silniki do platformy MEB. Zakład ten zostanie również przekształcony w europejskie centrum akumulatorów Grupy Volkswagen. W 2025 r. właśnie w Salzgitter rozpocznie produkcję pierwsza gigafabryka ogniw akumulatorowych Grupy.