• nowe elementy z surowców wtórnych znajdą się w we wnętrzu ID.3, ID.4, ID.5 i ID.7 jeszcze w tym roku
  • Volkswagen będzie wykorzystywał m.in. materiały pochodzące z recyklingu butelek PET
  • każdy materiał z recyklingu musi spełniać te same kryteria co do jakości i wartości, co nowy surowiec

Rodzina elektrycznych Volkswagenów ID. będzie jeszcze bardziej zrównoważona – włączając materiały wykorzystane we wnętrzu. W ciągu tego roku w modelach ID.3, ID.4, ID.5 I ID.7 pojawią się wybrane rozwiązania, które zadebiutowały w 2022 roku w Volkswagenie ID. Buzz. Przykłady? Tkanina Seaqual®, którą obite są siedzenia, jest wykonana w 10 procentach z plastiku zebranego z oceanów i w 90 procentach z poliestru pochodzącego z recyklingu. Dzięki temu podczas produkcji tej tkaniny udało się ograniczyć emisję CO2 o niemal jedną trzecią.

„Dzięki użyciu materiałów z recyklingu na szeroką skalę i rezygnacji z materiałów pochodzenia zwierzęcego we wnętrzach naszych samochodów z rodziny ID. poprawiamy ekologiczny bilans naszych pojazdów przy zachowaniu wysokiej jakości i trwałości. Informacje, jakie napływają od naszych klientów potwierdzają, że to właściwy kierunek i w przyszłości będziemy nadal rozwijać zrównoważone podejście” – powiedziała Silke Bagschik, odpowiedzialna za samochody elektryczne w Volkswagenie.

ID. Buzz jako pionier innowacji w recyklingu. Volkswagen już wcześniej korzystał z materiałów z recyklingu w wielu miejscach we wnętrzu ID. Buzza, a teraz podobne surowce będą sukcesywnie trafiać także do pozostałych modeli rodziny ID. Na przykład materiał uzyskany z plastiku wydobytego z oceanów czy butelek PET (a precyzyjnie rzecz ujmując, z 63 półlitrowych butelek PET) jest stosowany w wielu elementach wnętrza elektrycznego busa. Zewnętrzna tkanina na siedzeniach jest wykonana z włókna Seaqual®, które składa się w 10 procentach z plastiku wydobytego z mórz, a w 90 z poliestru pochodzącego z recyklingu. Dzięki temu można było aż o 32 procent ograniczyć emisję CO2 w porównaniu z użyciem konwencjonalnych materiałów. W tkaninie ArtVelours Eco® udział materiałów z recyklingu sięga 71 procent. Ponadto podsufitka i wykładzina podłogowa w ID. Buzz są wykonane w całości z poliestru pochodzącego z recyklingu. Wykorzystane powtórnie tworzywa sztuczne można znaleźć również w warstwie izolacyjnej wykładziny. To samo dotyczy takich elementów jak wygłuszenie podwozia i nadkoli.

Volkswagen zrezygnował ze stosowania chromu na elementach drzwi, desce rozdzielczej czy kierownicy ID. Buzza. Dlaczego? Produkcja chromu nie jest obojętna dla środowiska. Zamiast niego zastosowano ekologiczny lakier, który do złudzenia przypomina chrom. Materiały z recyklingu użyte po raz pierwszy w modelu ID. Buzz będą wprowadzane w pozostałych samochodach rodziny ID. – ID.3, ID.4, ID.5 i ID.7.

Materiały z recyklingu pełnowartościową alternatywą nowych. W przypadku tworzyw sztucznych do ich produkcji mogą być wykorzystywane granulaty z butelek PET czy starych sieci rybackich. W zależności od potrzeb, komponenty mogą być wykonane przy użyciu tylko niewielkiego udziału materiałów z recyklingu lub całkowicie z nich. Ponownie wykorzystane materiały mają te same cechy, co materiały konwencjonalne. Dotyczy to zarówno ich wyglądu, jakości, jak i trwałości.

Volkswagen i strategia Way to ZERO. Do 2030 roku Volkswagen chce ograniczyć emisję CO2 przypadającą na każdy samochód o co najmniej 40 procent, a najpóźniej do 2050 roku marka chce uzyskać neutralny bilans emisji CO2. By osiągnąć te cele Volkswagen nieustannie analizuje i optymalizuje cykl życia samochodu: od pomysłu, przez opracowanie projektu i produkcję, aż po recykling. Marka z Wolfsburga dąży również do wdrożenia zamkniętych cykli dla wszystkich stosowanych do produkcji surowców.