Dziesięć lat pięknego GTV
Alfa Romeo GTV jest przykładem niepowtarzalnego kunsztu włoskiej motoryzacji. Począwszy od wnętrza, które doczekało się dwóch interesujących liftingów, skończywszy na nadwoziu, bezkompromisowo manifestującym wyjątkowość Alfy Romeo i jej stylu. GTV zaprojektowana została przez studio Pininfarina. Charakteryzuje się wyjątkowymi, zwartymi liniami nadwozia, z jedynym swoim rodzaju przetłoczeniem. Przechodzi ono od słupka C na ukos, przecinając w połowie wysokości przedni błotnik.
Alfa Romeo GTV – co znajduje się pod maską?
Na przestrzeni dziesięciu lat produkcji modelu GTV (1994 – 2004) pod maską witały przeróżne konstrukcje, niektóre będące autorskimi konstrukcjami Alfy, jeszcze inne pochodzące od inżynierów Fiata. Najsłabszą jednostką był oferowany tylko przez dwa lata silnik 1.8 T Spark, o mocy 144 koni mechanicznych i prędkości maksymalnej 210 kilometrów na godzinę. Na samej górze tabeli znajdują się silniki 3.2 V6 (240 KM) oraz 3.0 V6 (218 KM). W ofercie znajdował się również niezwykle specyficzny silnik V6 o pojemności 2 litrów i mocy 200KM. Niektóre jednostki V6 należały do legendarnej rodziny Busso, słynącej ze świetnej elastyczności i niezapomnianego dźwięku.
Face lifting Alfy GTV – phase 1 i phase 2
Alfa Romeo GTV na rynku aut używanych jest najprostsza do znalezienia w przypadku pierwszych roczników. Było ich najwięcej, charakteryzują się ponadto najniższą ceną. Niestety, ciężko będzie wśród najtańszych egzemplarzy marzyć o silniku V6 – niemal zawsze mowa o 2.0 T Spark. W 1998 roku wprowadzono poważną modernizację wnętrza. Stało się typowo ,,Alfowe”, a więc pełne srebrnych akcentów, okrągłych kratek nawiewów i gustownych zaokrągleń. 12-zaworowe silniki V6 ustępują wtedy miejsca 24-zaworowym, a do oferty wchodzą również atrakcyjne kolory deski rozdzielczej. Wielu miłośników włoskich samochodów uważa, że wnętrze po faceliftingu prezentuje się znacznie bardziej ,,włosko”, szczególnie z drewnianą kierownicą i brązowym lub czerwonym wnętrzem.
Alfa Romeo GTV phase 3 – przedziwna modernizacja
Historia GTV staje się o wiele bardziej interesująca pod koniec 2003 roku. Wtedy właśnie studio Pininfarina zakontraktowane zostało do odświeżenia modelu GTV. Przemodelowano przód pojazdu, upodabniając GTV do pozostałych modeli w gamie. Wiele osób nie wie o tej zmianie, uważając powiększony grill za element tuningu wizualnego. Powodem nieświadomości jest fakt, iż GTV Phase 3 wyprodukowano w ilości… 2500 sztuk, z czego jedną piątą z kierownicą po prawej stronie. Czyni to z tych roczników GTV ciekawy obiekt kolekcjonerski.