Kompaktowy Mercedes wszech czasów

Mercedes AMG A45 pokazuje, do czego zdolny jest prawdopodobnie najbardziej znany producent samochodów w historii, podczas współpracy ze swoim nadwornym tunerem, firmą AMG. Od lat 80 AMG tworzyło modyfikacje i wzmacniało pojazdy z gwiazdą na masce, przecierając szlaki mniejszym niemieckim manufakturom. Tym razem na warsztat zabrany został świetnie sprzedający się kompakt Mercedesa – Klasa A. Nie ma ona jednak nic wspólnego z wysokim mikro-vanem z końca lat 90, który zasłynął niezdaniem tak zwanego ,,testu łosia”. Czwarta generacja Klasy A jest niskim, smukłym i świetnie prezentującym się konkurentem VW Golfa czy BMW Serii 1/ Serii 2. Od Bawarskiej konkurencji oddala się o zauważalne kilka koni – topowe BMW M2 ma 365 KM, A45 AMG ma 387 KM. Wzmocnione M2 Competition legitymuje się 411 KM mocy, zaś AMG A45… 421 KM. Mercedes pokazuje, że te okrągłe 10 koni mechanicznych to nie jest przypadek – Klasa A gra w otwarte karty i wymownie podbija stawkę dosłownie o włos, jak gdyby mając zawsze ostatnie, decydujące słowo w potyczce o prestiż. Pewne jest bowiem to, że wyłącznie o prestiż chodzi, ponieważ mało który kierowca zauważy tak niewielki wzrost mocy w przypadku posiadania pod swoją prawą stopą ponad czterystu koni…

Luksus do potęgi 45! Mercedes AMG A45

Dwulitrowy silnik turbo o mocy 387 lub 421 koni mechanicznych pokazuje, jak wiele możliwości stoi przed inżynierami podczas projektowania jednostek czterocylindrowych. Granica ludzkich możliwości zostaje przesunięta niewyobrażalnie daleko, zwłaszcza, jeżeli weźmie się pod uwagę fakt, że jeszcze 30 lat temu Mercedes potrzebował aż 6 litrów pojemności i niewyobrażalnych 12 cylindrów, by zagwarantować podobną wartość. Teraz wystarczy zaledwie jedna trzecia z tego.

Co charakteryzuje najmocniejszego Mercedesa Klasy A?

Mercedes AMG A45 wprost najeżony jest nowoczesnymi technologiami, spośród których sporo opracowanych zostało od podstaw tylko i wyłącznie z myślą o tym modelu. Świetnie zestrojona z mocnym silnikiem skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT-8G ma siedem przełożeń i stanowi szczytowe osiągnięcie niemieckich inżynierów. Aktywny napęd na wszystkie cztery koła o nazwie AMG Performance 4MATIC+ doskonale radzi sobie w trudnych warunkach na drodze i… poza nią. Mowa o śniegu, błocie i piasku.

A45 – najmocniejszy w swojej klasie

Podczas gdy Audi w swoim najnowszym RS3 ogranicza się do kosmetycznych zmian, BMW zostaje krok w tyle w przypadku M2, Mercedes bryluje w statystykach najmocniejszych i najszybszych aut. To król szybkich kompaktów, doskonale odnajdujący się w każdej sytuacji.