Dopracowany Ranger
Standardowy Ford Ranger jest stosunkowo niewielkim (jak na amerykańskie oczekiwania) pick upem. Na próżno szukać w nim silników V8 czy nawet V6. Potwierdzeniem mniejszej renomy jest także fakt, iż Rangery na rynki międzynarodowe były przez wiele lat po prostu… Mazdami Serii B ze zmienionymi emblematami. Ford nie zdaje się więc szczególnie dbać o tę nazwę.
Ford Ranger Raptor za wszelką cenę stara się dodać pikanterii zwykłemu Rangerowi. Udaje mu się to znakomicie, czego dowodem są ulice – zwłaszcza europejskie. Tam mały pick up dobrze nadaje się do ciasnych miast, czemu pomaga jeszcze bardziej zwiększony prześwit. Raptor w gamie Forda plasuje się wyżej niż bardzo lubiany Ranger Wildtrak, co dobrze zwiastuje wynikom sprzedaży.
Raptor to coś więcej niż poprawiony styl
Choć oferowany od 2019 roku Ford Ranger Raptor wciąż nie posiada w palecie silnika V8, to wbrew pozorom i tak okazuje się on świetnym wyborem – 2 litrowy diesel EcoBlue biturbo idealnie pasuje do europejskiego klienta, a amerykanie tak czy inaczej wybiorą dla siebie większe auta. Niższe spalanie w dobie galopujących cen paliwa jest olbrzymim plusem, nie bez znaczenia pozostaje także okrągła pojemność 2 litrów, ważna w przypadku opłat importowych. Producent zdaje sobie z tego doskonale sprawę, w ogóle nie oferując Rangera Raptora w USA – obawą było kanibalizowanie sprzedaży bardziej zyskownego F-150 oraz fakt, że diesel EcoBlue ma problemy z uzyskaniem zezwolenia tamtejszych urzędów regulujących emisję spalin.
Wydawałoby się, że Ranger sygnowany nazwą drapieżnych dinozaurów postawi tylko i wyłącznie na zmianę wyglądu – nic bardziej mylnego. Oprócz wcześniej wspomnianego zwiększenia prześwitu, Raptor charakteryzuje się również subtelnymi poszerzeniami nadwozia. Najbardziej odczuwalne zmiany ujawniają się podczas jazdy w terenie. Przeprojektowane zawieszenie doskonale współgra z lekko poprawionym usztywnieniem nadwozia. Doskonale spisuje się ono w zmiennych warunkach terenowych. Napęd na cztery koła dziedziczy wszystko, co najlepsze z większego brata, F-150 Raptor. Z F-150 przejęte zostały również felgi oraz charakterystyczny napis ,,FORD” na grillu.
Ford Ranger Raptor – Europejczyk z USA
Dostosowany wprost idealnie do gustu klientów z Europy, Ranger Raptor stanowi świetną alternatywę dla Rangera Wildtraka, Volkswagena Amaroka czy Toyoty Hilux. Agresywna, nowoczesna stylistyka oraz niewielkie (jak na rodzaj samochodu) wymiary znacznie ułatwiają poruszanie się po miastach, gdzie nawet najwyższe krawężniki nie będą stanowiły już żadnej przeszkody.