Mały, dziwny, znakomity – Aygo X na rok 2022

Choć nie tak rewelacyjna, jak koncept nazwany przez Toyotę Aygo X Prologue, nadchodząca wielkimi krokami nowa Aygo X jest równie interesująca i ciekawa. Różnice względem konceptu są oczywiste – większość zapewne tęsknić będzie przede wszystkim za niepowtarzalnymi lampami, przechodzącymi przez całą linię zderzaka. Na szczęście, nawet produkcyjna Toyota Aygo X 2022 nie ma powodów do wstydu.

Nowa Toyota Aygo X 2022 – miejski crossover 

Nowa Aygo, z dopiskiem X w nazwie, jest niewielkim crossoverem przeznaczonym do miasta. Jeszcze kilkanaście lat temu miniaturka SUVa, przeznaczona w dodatku do miasta, byłaby odebrana z niezwykłym zdziwieniem i zniknęłaby w mrokach historii – jak niegdyś Isuzu VehiCROSS. Mamy jednak trzecią dekadę XXI wieku i Toyota Aygo X 2022 wydaje się być pewna swojego sukcesu.

Trzeba przyznać, iż Aygo X jest oryginalna. Choć sama bryła pojazdu gdzieniegdzie zbyt przypomina starą Aygo, to Toyota za wszelką cenę stara się to ukryć krzykliwym makijażem. Efektowne malowanie pojazdu przypomina połączenie strzały oraz… kabrioletu. Z pewnością nie można odmówić mu wyjątkowości. 

Wyjątkowa jest również niska waga Aygo X. Jest to najlżejsze z obecnie produkowanych aut w tym segmencie. To również pojazd rdzennie europejski. Produkcja oraz główny rynek zbytu Aygo X wyznaczone są właśnie na Stary Kontynent. 

Wewnątrz pojazdu wita kierowcę (i pasażerów) świetny design, przypominający owale lub… jajka. Uaktualniony system infotainment nareszcie nawiąże równorzędną walkę z niemiecką konkurencją, która już dawno wyprzedziła modele Toyoty z 2021 roku. W standardzie na klientów czeka 9-calowy wyświetlacz, bezprzewodowe ładowanie, oświetlenie typu ambient, cyfrowy zestaw wskaźników i podgrzewane fotele. Jak widać, Toyota Aygo X jest pojazdem nie tylko na krótkie, miejskie trasy, ale również i na dłuższą podróż. Opcjonalne wyposażenie małego crossovera również pozytywnie zaskakuje. Wśród opcji warto wymienić system audio JBL (o mocy 300 watów) oraz aplikację Toyoty, umożliwiającą sprawdzenie (na smartfonie) poziomu paliwa, ostrzeżeń i innych ważnych informacji. 

Typowo techniczne detale Aygo X są raczej standardem dla aut segmentu niewielkich crossoverów. Benzynowy motor o pojemności jednego litra i mocy 72 koni mechanicznych można połączyć ze skrzynią automatyczną CVT lub manualną. Obecność ręcznej przekładni jest miłą niespodzianką. Aktualnie nie są znane cenniki, choć trzeba zakładać kwoty powyżej 85 tysięcy złotych. Niepowtarzalny design i dopracowana oferta sprawią, że o wyniki sprzedaży Toyota raczej nie musi się martwić.