Najważniejszy model, zaraz po Octavii
Odświeżony model Karoq to gra o bardzo wielką stawkę – statystyki pokazują bowiem, że ten niewielki SUV odpowiada za ogromny procent sprzedaży samochodów marki Skoda. Karoq wyprzedzany jest jedynie przez Octavię, co nie dziwi ze względu na fakt, że model ten masowo wybierany jest przez firmy jako auto flotowe.
Skoda Karoq 2022 to oczywiście żadna rewolucja, a szczegółowo przemyślana ewolucja – klienci Volkswagena i Skody są do tego przyzwyczajeni, a nawet zdają się być zadowoleni ze spokojnego tempa wprowadzania zmian. Odświeżony model charakteryzuje się przede wszystkim nieco zmodernizowanymi lampami przednimi, a także przeprojektowanym grillem. Stylistycznie podąża on śladem mniejszych modeli, przy czym jego zabudowanie plastikiem sugeruje nieco podobieństwo do…. BMW Serii 3. To najbardziej widoczne na pierwszy rzut oka zmiany – a co jeszcze nas czeka w nowej Skodzie?
Skoda Karoq 2022 – zmiany mniejsze i większe
Karoq otrzymał również udogodnienia z zakresu bezpieczeństwa. Całkowicie odnowiono podzespoły stosowane w reflektorach Matrix Full LED. Teraz są jeszcze nowocześniejsze i lepiej dostosowują się do zmiennych warunków na drodze.
Oprócz tego, Skoda Karoq 2022 doczeka się całego szeregu aktualizacji oprogramowania systemów bezpieczeństwa i tak zwanego infotainment, czyli modułów związanych z rozrywką, radiem, nawigacją. Mają one działać jeszcze szybciej, choć użytkownicy samochodów niemieckiej grupy VAG nie mają powodów do narzekań. Intuicyjne menu oraz wzorcowa responsywność ekranów dotykowych stanowią przyjemny kontrast względem samochodów japońskich.
Recepta na sukces – czeski SUV
Kiedy wydawało się, że segment samochodów sportowo-użytkowych pęka już w szwach i po prostu nie ma miejsca na nowe modele, Volkswagen wraz z Skodą udowodnili, że… nie ma nic bardziej mylnego. Karoq zadebiutował na rynku w maju 2017 roku i z miejsca skradł serca niezliczonej liczby klientów. Konieczna była nawet drastyczna reorganizacja produkcji i wyodrębnienie nowej linii produkcyjnej. Także siostrzane konstrukcje, Seat Ateca i Volkswagen Tiguan, radzą sobie świetnie. W palecie jednostek napędowych Skody nie ma obecnie zbyt wielkiego wyboru, jednak każdy silnik jest bezbłędnie dopasowany do kompaktowego SUVa. Możliwa jest konfiguracja z trzy- i czterocylindrowym ,,benzyniakiem”, jak i dwoma motorami wysokoprężnymi, o pojemnościach 1.6 l oraz 2.0 l. Najmocniejsza jednostka legitymuje się mocą 190 KM, jednak zapowiedziany na koniec listopada facelifting może zaowocować lekkimi zmianami w tej liście.