Alfa Romeo 8C znana jest nam już od 2007 roku, kiedy to właśnie włoska firma rozpoczęła jego produkcję. Ówczesny model samochodu potrzebował zaledwie 4 sekundy aby rozwinąć swoją prędkość do 100 km/ h, a jego prędkość maksymalna wynosiła 293 km/ h. Nowy model Alfy Romeo utrzymamy jest w starym, dobrym stylu, jednak już na pierwszy rzut oka możemy dostrzec ciekawe zmiany, dzięki któremu ten cud motoryzacji prezentuje się nienagannie. Zobaczmy co skrywa się w najnowszym modelu i czego możemy się spodziewać! 

Nowa Alfa Romeo 8C 

W 2021 roku ruszyła sprzedaż nowej i zdecydowanie ulepszonej Alfy Romeo. Wcześniejsza wersja samochodu cieszyła się ogromnym zainteresowaniem i uznaniem wśród największych fanów motoryzacji. Nic więc dziwnego, że włoska firma postanowiła pielęgnować tradycję i odnowić doskonałe auto dla wymagających. Obecny, sportowy, model ma być wyposażony w hybrydowy, środkowy silnik, a nie jak w przypadku tradycyjnych alf, w których silnik wraz z układem znajduje się w przedniej części pojazdu. 

Styl nowego samochodu nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Drapieżny przód zapewnia nam doskonałą prezencję, a także stanowczo wyróżnia się na drodze. Doskonale dopracowane lampy gwarantują nam świetną widoczność, a ponadto rewelacyjnie komponują się z opływowym kształtem całego pojazdu. Sportowy wygląd, połączony z dopracowanym kolorem umożliwia czerpanie maksymalnej radości z jazdy, a także nietuzinkowego komfortu. Alfa Romeo 8C ma być wyposażona w 2.9 litrowy silnik, połączony z elektrycznym układem napędowym, dzięki czemu samochód ma być zrywny, szybki, a także ekonomiczny dla nowego właściciela. 

Nowy silnik powstał dzięki współpracy włoskiej firmy z Ferrari. Według danych może on posiadać niepełne 600 KM, a także mnóstwo ciekawych modyfikacji, które przyczynią się do lepszej przyczepności, sprawnego hamowania, a także zachowania największego poziomu bezpieczeństwa. Zgodnie z oficjalnymi informacjami, pochodzącymi prosto od producentów nowej Alfy Romeo 8C możemy śmiało twierdzić, że ten pojazd będzie dążył do przełamania bariery prędkości i osiągnie 100km/ h w zaledwie 3 sekundy. To doskonały rezultat wielu pracy, doświadczenia, a także wiedzy, na który bez wątpienia czekają wszyscy. 

Nowa Alfa Romeo 8C nie zapomina także o wyglądzie wewnętrznym. W środku tego doskonałego samochodu znajdziemy wszelkie udogodnienia, dzięki którym każda minuta jazdy będzie czystą przyjemnością. Dopasowane fotele, świetnie umiejscowiona skrzynia biegów, a także nowoczesna kierownica zapewniają maksimum przyjemności. Nowi właściciele tego cudu techniki z całą pewnością zachwycą się nim już od pierwszych chwil.

8C, wskrzeszające nazwę wspaniałych, doładowanych, ośmiocylindrowych samochodów sportowych Alfa z lat 30., ma swoją własną sagę wzlotów i upadków. Po raz pierwszy został pokazany w 2003 roku jako samochód koncepcyjny na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie oraz w formie produkcyjnej na targach w Paryżu w 2006 roku. Jego ekscytująca stylistyka retro jest dziełem Wolfganga Eggera, który od tego czasu odszedł z Alfy do Audi.

8C zostało odebrane przez niektórych jako po prostu przebudowane Maserati, ale okazuje się, że to coś więcej. W konstrukcji znajdują się elementy z Maserati Coupé, a zawieszenie przeniesiono z GranTurismo, ale wszystko powyżej linii talii i wszystkie zewnętrzne panele nadwozia są wykonane z włókna węglowego. Rezultatem jest niska, sztywna konstrukcja i deklarowana waga 3500 funtów, setki lżejsza niż jakiekolwiek inne Maserati.

Elementy zawieszenia zaczerpnięto z GranTurismo, a silnik jest rozwinięciem modelu V-8 zbudowanego przez Maserati Ferrari, powiększonego do 4,7 litra i osiągającego moc 444 koni mechanicznych. Skrzynia biegów to montowana z tyłu, sześciobiegowa zautomatyzowana manualna skrzynia biegów z manetkami umieszczonymi za kierownicą.

Krążyły pogłoski, że Ferrari wyprodukuje podobnej wielkości coupe V-8 z silnikiem umieszczonym z przodu, ale 8C to zupełnie osobny projekt, opracowany w centrum technicznym Fiata-Alfa w Turynie. „Ważne było, aby nasz samochód dawał inne wrażenia niż Ferrari czy Maserati” – powiedział główny inżynier Domenico Bagnasco.

I tak się dzieje. Silnik ma szerszy zakres mocy i inną nutę – absolutnie wspaniałe szczekanie, gdy zawory motylkowe w wydechu są otwarte powyżej 4000 obr./min. Elektrohydrauliczne zmiany biegów są mniej brutalne niż w Ferrari, ale towarzyszy im jeszcze więcej trzasków, trzasków i trzasków z rur wydechowych. Zawieszenie jest sztywniejsze, a układ kierowniczy ostrzejszy niż w Maserati.

Tak więc 8C jest głośny, zwinny i szybki – osiąga prędkość 180 mil na godzinę i przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w około 4,2 sekundy, szybciej niż Maserati i niewiele za Ferrari F430.