Marka Vistula od lat kojarzy się w Polsce z nieszablonową elegancją i szykiem, który nie zadziera nosa. Firma projektuje i sprzedaje jedne z najbardziej nowoczesnych i jednocześnie niezmiennie podążających za światową modą, produktów odzieżowych. Często kojarzy się z męskimi garniturami, które stanowią jej główną ofertę, ale w swoich działach ma również klasyczne, wyjątkowo dobrze skrojone ubrania dla kobiet.

Historia i ciekawostki marki Vistula

Nie wszyscy wiedzą, że sama nazwa marki, „Vistula”, pochodzi wprost od łacińskiej nazwy najdłuższej polskiej rzeki – Wisły. Można powiedzieć, że wybierając na swój brand to właśnie słowo, twórcy firmy chcieli podkreślić jej polskie korzenie i wielopokoleniową tradycję.

Główna siedziby firmy mieści się w Krakowie, ale zakłady produkcyjne rozsiane są w różnych częściach kraju. Już w 1993 roku firma debiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a w 2006 roku podjęto decyzję o połączeniu Vistuli z Wólczanką S.A. Powstałe dzięki temu przedsiębiorstwo mogło zacząć działać na jeszcze większą skalę, dostarczając swoim klientom kompleksowo opracowanych i perfekcyjnie zaprojektowanych produktów. Trzonem marki jest produkcja klasycznych ubrań męskich – wykonywanych zarówno z tzw. tkanin własnych, jak i powierzonych. Garnitury, marynarki i spodnie na długo stały się znakiem rozpoznawczym Vistuli. Do dziś zresztą nie wszyscy wiedzą, że tworzy ona także kapitalne ubrania damskie (przykładowe propozycje można znaleźć na oficjalnej stronie www firmy).

Vistula prowadzi własną sieć sprzedaży detalicznej, która w Polsce stanowi 170 salonów rozlokowanych w najlepszych miejscach handlowych kraju. Dodatkowo pięć salonów marki znajduje się poza granicami Polski.

Dynamiczny rozwój sprawił, że w 2008 roku połączone firmy Vistula i Wólczanka połączyły się z jeszcze jedną, ważną polską marką. Mowa o spółce W. Kruk S.A. (biżuteria).

Dopiero w 2018 roku nastąpiła zmiana rejestrowej nazwy spółki z Vistula na VRG Spółka Akcyjna. Do kompletu w jej ramy weszła jeszcze marka modowa Deni Cler oraz Bytom.

Wyróżnikami wszystkich marek wchodzących w to modowe konsorcjum jest doskonała jakość produkcji, doświadczenie i nowoczesność, które w każdej z sieci idą ze sobą w parze. Bogata oferta skierowana jest do klientów o szczególnych wymaganiach, takich, którym zależy na jakości i którzy nie uznają półśrodków miedzy elegancją, a komfortem ubierania się. Detale dopracowane w szczegółach, zaskakiwanie klienta nowymi formami prosto z modowych wybiegów, często wprowadzane, nowe kolekcje i dbałość o detale – to wyróżnia markę Vistula jako całość i sprawia, że od lat ma ona swoich wiernych klientów.