Czy można sobie wyobrazić idealne połączenie komfortu, niskie koszty eksploatacji i praktyczność każdego dnia? Oczywiście! To właśnie nowy VW Scirocco. Już na pierwszy rzut oka wyróżnia się sportową bryłą, która z powodzeniem poradzi sobie w miejskich warunkach, a także na dalekich dystansach. W jego wnętrzu z powodzeniem rozgoszczą się aż cztery dorosłe osoby a 292 litrowy bagażnik okaże się niezastąpiony podczas wakacyjnych wypraw. 

Obecnie wiele osób zastanawia się nad zakupem tego modelu ze względu na swoisty powrót do legendy VW. Czy nowy Scirocco faktycznie okazuje się być strzałem w dziesiątkę dla wszystkich fanów sportowych coupe? 

Sportowy klasyk – Volkswagen Scirocco II (1981-1992)

Aby lepiej zrozumieć nowy wehikuł VW warto poznać nieco historii tego modelu. Scirocco po raz pierwszy zagościło na rynku w 1974 roku, a jego druga generacja ukazała się w 1981 r. Prace nad VW Scirocco II rozpoczęły się niemal 8 lat przed jego oficjalną premierą. Twórcy dołożyli wszelkich starań, aby -nowy samochód prezentował się efektownie i zachowywał – docenioną już wcześniej – funkcjonalność. Udoskonalone jednostki napędowe w VW drugiej generacji szybko znalazły swoich zwolenników i stały się nieodłącznym elementem dróg. Aby Scirocco mógł osiągnąć pełen sukces, twórcy samochodu odzwierciedlali trwałe i skuteczne techniki, wykorzystane przy tworzeniu Golfów pierwszej generacji. 

Pierwsze modele VW Scirocco II nie posiadały na wyposażeniu poduszek powietrznych, a także systemu ABS, które można było z powodzeniem znaleźć w tożsamych pojazdach. Lekka konstrukcja samochodu nie zapewniała także odpowiedniej ochrony w przypadku kolizji drogowej, a ponadto wersje z małymi silnikami wychodziły bez wspomagania układu kierowniczego. 

Prosto z fabryki wychodziły modele, wyposażone w silniki od 1.3 (60 KM) do 1.8 (139 KM). Choć dla wielu fanów motoryzacji 1.3 litrowy silnik może wydawać się zbyt mały w sportowym samochodzie, to w rzeczywistości połączenie go z podstawową wagą auta, która wynosiła jedyne 850 kg, pozwalało na osiąganie dobrych wyników – przyśpieszenie do 100 km/ h następowało zaledwie po 14 sekundach. Od 1989 roku fabryki VW zrezygnowały z najmniejszych jednostek napędowych i pod maską najsłabszych pojazdów znajdowały się 72 KM. 

Do zalet drugiej generacji Scirocco należy niewątpliwie zawieszenie. Jeśli odpowiednio zadbamy o brak luzów w elementach podwozia to możemy liczyć na całkiem komfortową jazdę. Ponadto duża liczba części zamiennych pozwala na sprawne i tanie naprawy. Kolejnym plusem jest silnik, który z powodzeniem pokona ponad 300 tys. kilometrów. 

Typowymi bolączkami tego modelu są niezbyt trwałe amortyzatory, łożyska, hamulce, przepływomierz, a także przewody paliwowe i układu chłodzenia. Samo postawienie VW na nogi – to jest, na koła – wymaga jedynie sprytnego mechanika i kilku groszy. Przez 11 lat panowania Scirocco II zostało wyprodukowanych niemal 300 tys. egzemplarzy. Po tym czasie kultowy model zastąpił nowy VW Corrado. Czy warto zainwestować w ten model nawet po tylu latach? To rozważanie warto pozostawić do indywidualnych rozważań każdego fana sportowych samochodów. 

Volkswagen Scirocco 2008 – przebrany golf czy joungtimer? 

Poznając historie VW Scirocco zauważamy, że te efektowne maszyny bez dodatkowych nowinek technicznych stanowią prawdziwy rarytas dla joungtimerów. Nowa wersja Scirocco, która ukazała się po 16 latach od premiery świetnie podtrzymała tradycję swojego poprzednika. To doskonałe połączenie klasycznej motoryzacji z nowoczesnym polotem, który docenia coraz więcej osób. Ze względu na zastosowanie pewnych znanych i docenianych technik, Volkswagen Scirocco z 2008 roku często uważany jest za przebranego golfa, jednak różnice można dostrzec nawet niewprawionym okiem laika. Nowoczesna wersja klasyki wyróżnia się drapieżnym stylem i efektownym wnętrzem, w którym nie brakuje polotu. Na specjalne uznanie zasługują także jednostki napędowe. 

Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

Volkswagen Scirocco 1.4 TSI był produkowany od 2008 aż do 2014 roku. Te benzynowe silniki zostały wyposażone w przedni napęd. Jego moc maksymalna wynosi 160 KM, dzięki czemu przyśpieszenie do setki zajmuje jedyne 8 sekund. Silnik tego modelu posiada czterocylindrowy silnik, 1.4 TSI osiąga moment obrotowy 240 Nm.

Ten trzydrzwiowy samochód posiada 4 komfortowe siedzenia, umożlwiające odbywanie nawet najdalszych podróży. Scirocco 1.4 TSI będzie niezastąpiony podczas wakacji dzięki wielkości bagażnika – ta zaś wynosi maksymalnie 1006 litrów. 

Wersja benzynowa samochodu z powodzeniem posłuży nam przez długie lata. Jego sportowa sylwetka, zrywny silnik, a także komfortowe wnętrze doskonale poradzą sobie w każdych warunkach. Średnie spalanie samochodu w jeździe miejskiej wynosi około 8.7 l / 100 km, a w trasie 5.4 l / 100 km. 

Volkswagen scirocco 2.0 TSI 

Kolejny opisywany model zagościł w fabrykach jedynie na rok – od 2008 do 2009. Volkswagen Scirocco 2.0 TSI to III generacja kultowego modelu, który zaliczamy do klasy średniej. Jego maksymalna moc wynosi 200 KM, dzięki czemu osiągnięcie „setki” jest możliwe w 6.7 s. Ten benzynowy silnik – podobnie jak inne modele z grupy VW – posiada przedni napęd i wyróżnia się dobrą przyczepnością do drogi. Jego średnie spalanie wynosi około 7.6 l / 100 km w cyklu mieszanym, na trasie zaś możemy liczyć na spadek do 5.9 l / 100 km. 

Volkswagen scirocco 2.0 TDI

Znany i lubiany Volkswagen Scirocco 2.0 TDI wychodził z fabryk w latach 2008 – 2013. Trzecia generacja Scirocco zaliczana jest do klasy średniej osobówek. Ten dieslowski silnik posiada 140 KM, co pozwala na osiągnięcie prędkości 207 km/ h, a przyśpieszenie do 100 km/ h zajmuje około 9 sekund. Na wyposażeniu samochodu mamy standardowe – dla lat produkcyjnych – udogodnienia, dzięki którym czujemy się komfortowo.

To kolejny trzydrzwiowy model, gotowy do odbywania dalekich podróży nawet dla czterech dorosłych osób. Pojemność bagażnika wynosi 1006 litrów, co umożliwia zabranie ze sobą wielu bagaży. Jak na diesla przystało VW Scirocco 2.0 TDI wyróżnia się niskim spalaniem, które na trasie wynosi około 4.2 l/ 100 km. 

Biorąc pod uwagę wszystkie modele VW Scirocco możemy z łatwością zauważyć, że każdy z nas może znaleźć coś dla siebie. Różnorodne silniki, jednostki napędowe, a także design pozwalają na skomponowanie idealnego modelu, dostosowanego do naszych potrzeb. Nowe Scirocco nawiązuje do tradycji przy jednoczesnym zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań.